04.00...

det var tiden då mitt larm på telefonen gick igång i natt! Ja, då kankse du undrar varför jag ställt klockan såååååå tidigt! Då ska jag berätta för dej min vän att det är inte bara jag som bor i denna lägenhet utan en andra part...Den andra partens namn är Emmy och hon den busen skulle busa med mej! Å då ställde hon mitt alarm på 04.00!!!

04.00 ringer då telefonen! Jag tar den men ställer den på upprepa. Mobilen ringer en andra gång och jag tänker i den sekunden: Åh, nej inte redan! Jag vill sova mer...Just i den sekunden så tittar jag på klockan och ser att den är 04.10  och fattar då: EMMMMMMMY!!!! Jag ligger kvar i sängen och orkar egentligen inte flytta på mej, men kommer till insikt att nu ska hon få. Jag tar därför mitt täcke och går över till Emmys rum, klockan är då 04.17, öppnar försiktigt hennes skjutdörr. Men när jag gör det så hör jag hur hon mumlar (hon är halvvaken), jag springer då in i sängen och skakar och ruskar om henne (min plan var egentligen att hoppa i sängen, men eftersom hon hörde mej så blev det bara rusk). Jag hojtar i stundens hetta: DIN BUSE! Då hon mumlar med en hes röst: Visst var det skoj!? Du får jätte gärna sov här om du vill? Mitt svar blev då: Nä, nu tar jag mitt täcke och går, här kan du ligga alldels själv....Jag går då till min säng och försöker att somna igen, men hur lätt var det då efter denna adrenalin kick..?! Inte lätt....Men Ni ska vet där ute att: Hon slipper inte undan...hehe! ;D Den som lever få se....

Ja, det har minst sagt hänt lite konstiga saker nu det senast...ja inte bara det här med Emmy utan i måndags kväll fick jag ett SMS med följande text:
Grattis Emelie!
Vi har valt att gå vidare med dig i uttagningen till "Byt liv" som börjar sändas i vår. Ring vår projektledare, Mia på ..............(det stod ett nummer)

Jag har inte ringt detta nummer - vem är det som skojar med mej?
Jag blir bara full i skratt när jag tänker på det.....:D

Nä, nu är det slut för idag, den andra parten vill ha internet nu...må så fint!
Kram

Kommentarer
Postat av: Carro

Har bara en sak att säga: HAHAHAHAHAHAHA!!!

2007-09-26 @ 16:54:26
URL: http://carolinalindberg.blogg.se
Postat av: Linda

du har blivit taggad, mer info i ett inlägg i min blogg :p

2007-09-27 @ 19:03:10
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Linda

Hej EMELIE....sitter på jobbet och kikar lite bland bloggar och vem hittar jag inte om inte Du *haha*

Kram

2008-03-19 @ 23:49:52
URL: http://aragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0