Puh, nu är det gjort...

....alltså städningen i lägenheten för denna vecka. Det var ett bra tag sedan Rufus var och besökte oss. Ja, för dej som inte vet så är Rufus vår dammsuga!! Men idag hade både jag och Rufus behov av att få bort denna oordning av damm som existerat här...För den som inte vet så är det thermodynamikens andra lag!!! Hehe det har fastnat lite från att nyligen ha läst en kurs om Globala Miljö och Överlevnadsfrågor! Det var för övrigt en mycket bra kurs!

Dagen började med att jag och My gick till skola där dagens föreläsning bestod av att titta på en film, en om hur det kan vara att jobba på det så kallade högstadiet (jag vet man får inte kalla det så men men).  Det var en film som låg nära till tårar...en skola med många elever från olika bakgrunder! En del människor har bara upplevt för mycket otäckheter...jag lider verkligen med dem! Vilka starka människor! Efter filmen fick vi sitta och diskutera filmen efter några frågor...det gick ganska lindrigt.

Soppa är verkligen mumsigt. Det var i alla fall min lunch idag...ja det var ju inte bara soppa utan även en liten smörgås!! Jag tillhör verkligen de människorna i världen som gillar soppa!! :D

Senare i kväll är det Body Pump som gäller med Carro. Det är jobbigt för stunden men såå skönt efteråt! Det bästa är ändå avslappningen...den kan jag längta till innan uppvärmingen är klar - puh ja det är svettigt!

Nä, nu har jag verkligen skrivit allt för idag...!

Kram på Er!

PS: Under tiden jag har skrivit detta har låten Nothing Else Matters med Lucie Silvas rullat typ 25 miljoner gånger!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!
Jag tyckte filmen var sorlig också. Jag satt och tjöt några gånger. Men den var bra.

2007-05-15 @ 20:16:30
URL: http://zkorpan.blogg.se
Postat av: kombon

du är så duktig mli, lägenheten är verkligen jättefin efter din kreativa städdag!! får se om jag kan vara lika duktig imorgon och städa mitt rum lika fint...knappast troligt...
mm, filmen var verkligen bra, och tänkvärd!
ses imon!

2007-05-15 @ 22:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0