Gissa till vilket land jag ska flytta till....

Idag har jag verkligen fått mej ett par rejäla skratt, visserligen så skrattar jag MYCKET varje dag, men idag har det helt klart varit en skrattig dag!! Jag måste bara återberätta en av anleningarna till att jag har skrattat så mycket idag. Jag har nämligen träffat lite folk idag, en av dessa är en sexårig. Vi sitter vid matbordet då sexåringen helt plötsligt brister ut: Gissa till vilket land jag ska flytta till när jag blir stor? De övriga människorna som sitter runt bordet börjar gissa helt vilt. Finland, Ryssland, USA var några av de alternativ som dök upp. Efter ett tag med allt gissande av land och inte har träffat rätt så avslöjar sexåringen att det börjar på V. Då hinner i alla fall jag tänka: Oj, vilka land börjar på V som denna sexåring kan?! (Det var inte bara jag som tänkte det har jag hört nu i efterhand). Sexåringen vänder sig till den som sitter brevid och säger: Vad tror du? Personen svarar: Hmmm,  Vetlanda!! Sexåringen nickar!!! Då brister hela människoskaran ut i skratt eftersom Vetlanda, för er som inte vet INTE är ett land utan en stad i Småland. Efter en stunds skrattande så säger en tredje person vid bordet att: Då kan ju du och jag bo i Vetlanda tillsammans!! Sexåringen svara tillbaka: Näää, jag vill inte bo med dej! Förresten så har du ju honom att bo med! (Pekar på personen i brevid). Återigen så skrattar skaran vid bordet!!!

Ja, det är ju lite svårt att återberätta, men det ta var helt klart dagens höjdare i kommentarer!!! Hela denna dialogen får ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ poäng!

Kramar!!

PS: Man får GÄRNA skriva en kommentar på det som jag skriver - eller det kanske inte är nån som läser mina inlägg?!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hi hi. 6 åringar är roliga. Hoppas du har haft det bra under kristihimmels färd. Vi ses i skolan. Kram

2007-05-20 @ 17:11:37
URL: http://zkorpan.blogg.se
Postat av: carro

Jag läser med fröjd och förtjusning! Vi ses på bodypumpen på tisdag! Ha det fint! Kram

2007-05-20 @ 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0