Skogens guld

I går åkte pappa och jag ut till skogen för att plocka kantareller. Jag hade hört att det hade kommit mycket redan. Pappa var en anings skeptisk till detta men följde med till vår lilla gruva...Väl framme så letade vi och letade tills vi hittade ett gäng med kantareller dock i mini format, de hade alltså inte blivit större än en 50 öring till växten. Pappa och jag tog oss då en promenad i den sköna miljön. Det hela slutade med att vi kom hem med cirkus 7 st kantareller var av 2 stora resten små...Detta räckte till två smörgåsar som vi smaskade på senare på kvällen....DET VAR MUMSIGT!!

I dag har jag även mumsat på en kantarell smörgås eftersom pappa tog en liten tur i skogen idag för att inspektera lite efter granbarkborrar...istället för att hitta barkborrar så hittade han kantareller turligt nog!! Pappa är snäll han!

Kan ni gissa vad jag har gjort idag??
Nu tror du säkert att jag kommer att skriva något riktigt flådigt, men men så är inte fallet...Jo, jag har jobbat (som vanligt)...det börjar lida mot sitt slut...endast fem dagar kvar...!! Denna veckan är en riktig tuff vecka, jag jobbar sex dagar. Imon är jag ledig för att vila upp mej inför att jobba helg. Det är verkligen välbehövligt att ha ledigt imon...jag har varit lite snurrig på jobbet idag, så det behövs verkligen en sovmorgon imon!

Snart är det dax för skola igen...jag börjar min kurs den 21e. Det ska bli skönt att komma in i studentlivet igen...jag gillar verkligen det livet! Ja, bara man inte har för många självstudiedagar (som vi alla studenter vet att vi inte kanske använder såååååå flitigt eller?!), det blir så slappt i kursen om det är många studiedagar! Jag är i skolan för att lära mej och vill däreför ha mycket föreläsnings tid...! Men det får givetvis inte bli så att man inte hinner med sina uppgifter....lagom är bäst, men hur lätt är det att följa???!! Vad är lagom???!!!!

Nu ska jag inte skriva mer för Ni har nog redan somnat på vägen så jag ska inte plåga Er mer...! Detta blev ju ett ganska långt inlägg tillskilland från förra då jag nästintill var super trött på att skriva inlägg, men jag har repat mej...jag övar inför höstterminen...!!! :P

Sov så gott dear friends...
Kramar från mli

Kommentarer
Postat av: Linda

haha...lagom är bara nåt svenskt påhitt. för va heter de på engelska t.ex? :) btw så håller jag ej me dej om självstudiedagarna...för visst vill man ha lite liv utanfgör skolan?? :p ha de kalas...vi hörs om nästa vecka!! kram

2007-08-10 @ 20:04:06
Postat av: Carro

Mums, svamp e gott! Lagom själstudiedagar e nog bra för diciplinens skull men jag är glad att de finns så man kan va "ledig" o ha lite skoj oxå =P Så ser jag på saken! =) Ha det fint! Hoppas vi ses snart!

2007-08-11 @ 16:15:39
URL: http://carolinalindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0