Kursstart till kvällsmat på balkongen!

Hej hej..nu var det ett tag sedan igen! Jag fick påbackning idag att jag var tvungen att uppdatera mitt liv lite här för er som läser det! Jag håller med dej L! Här kommer lite fakta...hoppas att ni antecknar för nästa gång jag träffar er så blir det läxförhör....:P Jag vill bara säga att det finns en tre gradig skala på betyget...LV V MV, ja det står för LV= lnte vän på måndagar, V= Vän när Emelie sköter sig och MV= Mycket Vän när Emelie är på bra humör! Jag hoppas verkligen att ni tar kriterierna på fullaste allvar för när terminen är slut som kommer jag att....ja, det är inte riktigt klart ännu!! Nä, skämt och sidor...nu ska jag berätta lite om mitt liv idag:

Dagen började med att det var kursstart på HLK, där jag kommer att läsa Specialpedagogik med inriktning mot de socio- och emotionella behoven hos barn. Jag hade inga förväntningar på kursen så jag kände inget speciellet när jag lämnade salen vid föreläsningens slut. Men nu när jag här hemma på balkongen bläddrade genom en av kurs böckerna så tror jag att det kommer att bli en mycket intressant kurs..ja i alla fall litteraturen även om det är mååååånga sidor att plöja igenom innan tentan går av stapeln! Det blir nog en bra kurs får vi hoppas! 
Efter föreläsningen så träffade jag ett gäng tjejer som jag inte sett på ett bra efter sommaren, där uppdaterade jag lite information kring deras sommar...den har ungefär varit som min dvs. ingen sol och jobb! Ja, säg vem har INTE jobbat i sommar och är student?  

Sedan började jakten på ett kollegeblock med E och C, vi skulle till Studenternas hus för att hitta billiga, men det var stängt men träffade istället en pratglad och trevlig kille på campus som pratade med oss som om vi var poolers sedan långt tillbaka i tiden - det var nice, eller hur tjejer?! =)......Men det hela slutade med att jag kom hem med reklam från alla stånd av föreningar som stod på Campus område...Det var där som jag såg en kvinna dansa salsa och fick ett skrik inom mej som sa att: Jag vill med dansa salsa!!! Någon som vill hänga med och lära sig dansa salsa show på tisdagar med Medborgarskolan??? Hör av dej i så fall....

Eftersom magen började att skrika efter mat så begav E och jag mej hem för att föda oss...Det blev quinoa med kasslergryta på balkongen...det var mycket mumsigt och mysigt! När maten lagt sig så mötte blev det dax för en promenad runt Munkan med T och I...det var uppdatering och mycket kul att träffas igen!

Nu på kvällskvisten jag suttit på balkongen och ätit kvällsmat och stickat på min halsduk tillsammans med en inte såååå social kombo...eftersom hon läser, men jag överlever....:P Men nu har hon fått en låååååång stund att läsa på så NU ska jag gå och ruska på henne....hihi!

Det blev visst lite låååångt, men take it or leave it, men kom i håg läxförhöret....:P

Må så gott så ses vi nån annan dag i mitt och ditt liv!
Kramar från mej

Kommentarer
Postat av: Linda

vad i hela livet är quinoa? allt annat du skrév var glasklart....hehe.
kram

2007-08-21 @ 21:03:18
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Helena

Låter som en bra dag! Skriver som Linda, förstår allt utom quinoa???
Måste ta å träffas nån dag snart tycker jag minsann!!

2007-08-22 @ 09:41:58
URL: http://hemmyh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0