Sol, sallad, tyg

Är det verkligen min grej att ha blogg?? Ja, det är frågan som har rullat den närmaste dagarna..som ni kanske har märkt så är jag inte sååå duktig på att uppdatera mina inlägg...men men jag ger det hela en chans till (som en viss person skulle sagt...:D)

Idag när jag vaknade så möttes mina ögon av ett ljuvlig solosken, men efter att ha varit vaken ett tag nu så har den ljuvliga solen försvunnit. Det är nu istället ett enda stor vitt-grått moln som täcker upp hela himlen. Det är synd att den gömmer sig...jag längtar efter långvariga dagar med sol...:D Sol, sol, sol, sken, sken, sken!!!

Jag var en sväng nere på torget idag..å gissa vad som hände där...Jo, jag gjorde ett impuls köp av ett tyg!! Ja, det är nästan lite typiskt mej skulle jag vilja säga...men jag vet inte om det är någon som håller med där ute? Jag har i alla fall varit på jakt efter ett tyg som jag ska ha till några tavlor här i lägenheten. Men det som gjorde detta lilla köp ännu mera till ett impuls var att jag inte hade det i tanken när jag lämnade lägenheten för att bege mej till torget. Detta resulterade i att jag inte hade en aning om hur stora de tre talvorna, vilket sedan resutlerade i att jag inte heller visste hur mycket tyg jag skulle kunna behöva. Men men här chansades det hej vilt, så det blev 1.40m, som förövrigt vad det sista av rullen av detta tyg!! Det fick helt enkelt bära eller brista. Väl här hemma så märkte jag att det.......PASSADE!!! Det var helt perfa eller glory som Linda hade sagt!! :D Så nu blir det till att fixa detta, så att nästa gång du kommer på besök kanske kan se mitt lilla fynd!!

I torsdags var jag och My på bio i den gigantiskt stora Filmstaden här i Jönköping!! Det var den största filmduk jag någonsin har sett...den var 60kvm, alltså den som inte kan greppa den ytan så är det nästan som min lägenhetens yta här, det som skiljer är 9 kvm, vilket skulle kunna vara ungefär minus toaletten här!! Det kallar jag STORT!! För övrigt så var det Pirates nr 3 som vi kollade på!! Den var bra, men jag är liiiiite besviken på slutet, eller mer förvånad kanske man skulle kunna säga!! Även denna film fick äran att jag fällde några tårar...!

Igår var det marknad tillsammans med My och Linda, men vi var INTE ensamma ska jag säga er!! Det var sååå mycket folk att man fick slingra sig som en orm för att komma fram!! Det är verkligen en folkfest...:D Det var trevligt!!

Över till dagens bestyr...jag ska om en stund börja med att göra en liten sallad. För My har besök idag (de är för tillfället nere på piren) och jag tänkte att jag skulle va  lite nice och göra den så kan hon umgås med sina pooolers even more! Emmy ska bjuda på Tacopaj - mums va gott!! Nä, nu har jag inte tid att sitta här - salladen kallar!!

Ha d gott!! Vi kanske ses på Frank Ådahl som har konsert i Allians i kväll kl 20??!!
Kramar...//Mli

Kommentarer
Postat av: Linda

japp de gör vi :D

2007-05-26 @ 16:09:50
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Linda

ja de va nice igår...fin bakgrund förresten :)

2007-05-27 @ 11:19:45
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0