Det är gratis

Det här blev en rejäl text att läsa, men men läs eller skit i det....Ditt val:

Hemfärden blev lite konstig...när jag kom till Nässjö så stod det på skärmen att tåget mot Vetlanda var inställt?! Det skulle ersättas med en buss...Jaha tänkte jag, och jag som skulle vara i Vetlanda kl 19.45...Ja, med buss tar det 45 minuter att komma till Vetlanda från Nässjö. Detta gjorde att jag kom en hel kvart försent...När klockan var slagen 19.16 kom ersättningsbussen. Där vid bussen sa chaffören att resan är GRATIS.....vart ska du resa? :D Vilken tur att jag bara stämplade till Nässjö idag då...:D Detta innbar att jag fick åka ändå från Jönköping till Vetlanda för ENDAST 26.90kr - det kallar jag billigt & studentvänligt!! Sånt gillar vi!! :D :D

Väl framme i Vetlanda skulle jag gratta min kusin som har slutat grundskolan idag...Vilken glädje för honom! När jag står där på skolgården så inser jag att det var jag som stod där för 6 år sedan, det finns fortfarande lärare kvar som jobbar på skolan som jag har noterat idag. Min käre klassföreståndare var där, han som alltid varit såååå smal hade även han blivit lite större (skönt att det inte bara är jag som växer). Sen såg jag massa gamla klasskamrater från min tid på högstadiet, ja en del hade tom fått barn - oj va långt ifrån jag är det!! Ja, det var faktiskt lite nostalgiskt att stå på den gamla skolans gård. Det kändes ju faktiskt som det var bara något år sedan jag själv slutade - hur gammal är jag egentligen???!!

Imon är det skolavslutning för min lillebror E, han slutar år 5. Undra hur jag ska orka upp till kl 9 då det börjar, med tanke på att jag inte har gått upp speciellt tidigt de senaste dagarna...Det blir säkert lite nostalgiskt även där att delta i den skolavslutningen oxå eftersom jag själv har gått 6 år i samma skola (år 1-6)...fast jag skulle inte vilja gå tillbaka till den åldern. Jag skulle istället vilja stanna i den ålder som jag har nu, ja önska kan man ju alltid göra även om det inte alltid går att infria....

Tillsist vill jag avsluta med att jag INTE gillar hawaii-skjortor!!!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Linda

jag fick panik när jag kom på att de va 6 långa år sen jag slutade 9an...heeelt galet. carro hade ju dessutom samma klassföreståndare som jag :)å skolavslutningen va ju like seg som vanligt...kanske lite värre eftersiom vi satt på läktaren...hoppas din brors va trevlig. kram

2007-06-15 @ 13:15:26
URL: http://lindaijponkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0