Lever mina grannar?!

Ja, det har jag funderat på denna helg...varenda dag jag kollat ut ur mitt fönster så har deras persienner varit nere...inte en gång har jag sett dem uppe denna vecka. Fast jag vet att de hade tvättid för nån dag sedan...Men jag hoppas att de inte har gått och dött...:S Det kan ju vara så logiskt att de kanske är i nån sommarstuga här i närheten av Jönköping...?! Jag ska inte vara så drastisk...nog om detta - de mår säkert bra!

Denna helgen har varit en kanon helg...:D Jag insåg idag att jag nästintill bara sovit  och ätit här hemma eftersom all disk i köket bara stod på bänken...! Sånt gillar vi...! (jag menar att jag har mycket att göra - inte disken!) Jag kommer inte riktigt ihåg var jag slutade i mitt förra inlägg, men jag skriver i alla fall detta nu: Som alltid take it or leave it!

Lördagen blev till att stiga upp till ringklockan, jag skulle möta L för en tur på torget. Det gick vi genom på en halvtimma. Vi skulle inte ha nåt speciellt...Därefter blev det till att åka hem och vänta på att kussen skulle komma för att vi skulle inköpa en present till en kär person i vår omgivning. Vi gick halva stan för att hitta en kruka till vår lilla orkide som vi hade köpt för att ge bort. Väl nere på stan hittade vi den perfekta krukan, en svart! Då krukan var betald så begav jag och kussen mej til min lägenhet för att fixa presenten och käka lite begagnad mat från gårdagen då min faster var på besök! Innan det var dax att bege sig till födelsedagsbarnet så passade jag på att tvätta några tvättar....Kvällen hos C var mycket trevlig. Det var en härlig stämming...hoppas att det blir fler tillfällen!! Framåt kvällen så urartade jag och talade nästan enbart i sångfraser (nä, inte riktigt men nästan), det  var en skojig grej att göra när man är liiiite trött! Det funkade för mej...:D Det gick ut på att jag började men en sångfras och därefter så hängde näste på osv. Det kunde t.ex. låta så här: "O boy, vilket vacker väder", näste man svarar med en annan som t.ex. "Himlen är oskyldigt blå", Främling vad döljer du för mej", " Som Mona-Lisa har sitt leende" osv.  Ja, det kanske är svårt att hajja men skoj var det i alla fall på kalaset!



8.40
vaknade fröken Johansson idag...att jag alltid ska vakna såå tidigt när jag kan ha sovmorgon....jaja, detta gjorde att jag gick på möte i Immanuelkyrkan, vilket var tur!  Wow vilket möte...bra predikan måste jag säga. Det handlade om att man ska våga växa i tron - mycket bra! Efter mötet så blev det kyrkfika och därefter blev jag bjuden till ett par att äta middag. Kvinnan i paret känner jag sedan tidigare. Vill passa på att säga att det var trevligt att bli hembjuden till ett par över 55 och äta middag tillsammans med dem och en nyinflyttad tjej i stan och parets barnbarn. God mat och trevlig samvaro...kan det bli bättre?

Min söndagskväll har tillbringats i Kristine kyrka där det varit konsert med en grupp som heter Manna. Det var mycket bra förutom att det var lite taskigt ljud...jag, det blir lite konstigt när man har bas och trummor i en sådan lokal som har sååååå mycket ekoooooo. Man hade lite svårt att hänga med i talet....Men musiken var kämpe bra som de skulle ha sagt i Norge. Här med tillägnade jag en tanke till Norge..!

Slut skrivet för mej idag...hoppas att ni säger till om det blir för mycket att läsa!!

Inlägget avslutas med en fråga: Är det för mycket text att läsa?

Kommentarer
Postat av: Linda

nädå...i så fall kan man ju bara hoppa över o läsa. men de gör absolut inte jag :p sitter o läser samtisigt som jag kollar på beck...dom sista minuterna är så spännande trots att jag sett den innan :) hoppas vi ses snart. kram på dej

2007-08-26 @ 22:58:35
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Carro

Näe du skriver inte för mycket! Du skriver på ett sätt som gör det roligt att läsa! =) STOR KRAM!

2007-08-28 @ 14:50:44
URL: http://carolinalindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0